01-01-11 Say What

Ojoj, galet att vi befinner oss i ett nytt år redan. Välkommmen 2011 jag hoppas att det kommer bli ett kanon mega bra år. 2010 hade sina upp och nergångar i början men New York resan ändrade allt och sen dess har allt flygit på bara bra! Jag har umgåtts med underbara vänner, fått nya underbara vänner, rest, blivit kär och mycket mycket mer. Ett kanon år måste jag ändå säga.

Så de bilder jag bjuder på denna januaridag är bilder från 2010 sista dag. Vy bilderna är från min lilla lilla tripp till Örträsk med Nilsan där vi såg en massa massa film och hade det mysigt. Och sedan kommer en massa massa mat bilder. Varför? Joooo för att vi åt en mega god nyårsmiddag igår. Hummer med massa annat. Spännande, hade aldrig ätit det förut men det var gött. Skar mig dock på den rackarens klo. Haha spännande att laga till dessa färska hummrar också, (vi dödade ej haha), som de flesta vet är hummrar bruna/svarta innan de fångats och gjorts i ordning. jag vet inte om det var i förtvivlans gång men det visste inte mamma och pappa, eller de tänkte inte på det. Så när vi ska laga klart dessa hummmrar så säger pappa att det står färsta hummrar på förpackningarna... hmm? De ska ju vara kokade. SÅ mamma får ringa vännen sin, min gamla hemkunskapslärare och fråga. Och jag som sa att de är RÖDA om de är klara... men nä. Mamma behövde höra det från någon annan... SÅ KAN DET GÅ!

Annars flöt kvällen på riktigt mysigt, en nyår med familjen är inte dålig må jag säga. Spelade spel med mor min och spelade en massa massa piano. Och sedan kom även Staffan och Renée. Fröken joinade mig och mamma medans farbror staffan slog sig ner i soffan med pappa min och sedan var det endast Hockey ( Grattis Sverige ) och jaktfilmer som gällde.

Hoppas alla hade en kanon nyår. Nu taggar vi detta nya år som kommer innehålla en massa olika saker. Tagga!

Ha det bäst.


Kommentarer
Postat av: jenny

Underbar kväll! :) och som vanligt fick du stryk i alfapet och super Yatzy...... dock bör också nämnas att du sopade mattan med mig i SET, flera gånger - hade inte en chans! GOTT NYTT ÅR älskade dotter! <3

2011-01-01 @ 14:22:06
Postat av: Emelie

aah ser asmysigt och gött ut!! :D OCH JAA Tagga det nya året! :D

2011-01-01 @ 16:02:14
URL: http://emsigfridsson.blogg.se/
Postat av: Sv: Mamma

Haha tack för kvällen älskade mamma : ) JAAA men inte länge till, snart kommer jag klå dig precis lika lätt som jag klår dig i SET ;)

Älskar dig!!!

2011-01-02 @ 15:51:23
URL: http://jessicaknecht.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0